БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

БРЭСЦКІ АБЛАСНЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
Карта сайта
Прамыя тэлефонныя лiнii
Прамыя тэлефонныя лiнii
Электронныя звароты
Электронныя звароты
Адно акно
Адно акно
Чарга на жыллё
Чарга на жыллё
Пытанні і адказы
Пытанні і адказы

Абноўленую Канцэпцыю забеспячэння бяспекі дарожнага руху зацвердзілі ў Беларусі

24.05.2023 09:05
24 мая, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Канцэпцыя забеспячэння бяспекі дарожнага руху зацверджана ў Беларусі. Адпаведная пастанова Савета Міністраў нумар 329 ад 22 мая апублікавана на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале, паведамляе БЕЛТА

У канцэпцыі вызначаны асноўныя напрамкі павышэння бяспекі дарожнага руху (БДР) у Беларусі і меры па скарачэнні колькасці дарожна-транспартных здарэнняў, зніжэнні цяжкасці наступстваў ДТЗ, у тым ліку па змяншэнні колькасці загінулых і траўміраваных, мінімізацыі забруджвання навакольнага асяроддзя і ўплыву іншых негатыўных фактараў, звязаных з дарожным рухам.

Як падкрэсліваецца ў дакуменце, павышэнне БДР, накіраванае на захаванне жыцця і здароўя людзей, іх маёмасці - адзін з прыярытэтных напрамкаў дзяржпалітыкі ў галіне дарожнага руху і забеспячэння яго бяспекі, а таксама важны фактар устойлівага сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны.

Адзначаецца, што ў Беларусі за 10 гадоў (з 2013 па 2022 год) адбылося 37 625 ДТЗ, у якіх загінулі 6111 чалавек, яшчэ больш за 39 тыс. чалавек атрымалі раненні. У 2022 годзе зафіксавана 3186 ДТЗ, якія забралі жыцці 466 чалавек, траўмы атрымалі 3384 чалавекі.

"З 2011 па 2022 год назіраецца паступальнае зніжэнне паказчыкаў дарожна-транспартнай аварыйнасці. У параўнанні з 2011 годам колькасць ДТЗ скарацілася ў 1,8 раза, колькасць загінулых - у 2,5 раза, колькасць параненых - у 1,8 раза", - гаворыцца ў дакуменце. 

У ліку асноўных пагроз БДР называюцца слабаабароненасць удзельнікаў дарожнага руху - пешаходаў, веласіпедыстаў, невыкананне ПДР нявопытнымі вадзіцелямі, парушальнікамі рэжыму руху, матацыклістамі і іншымі ўдзельнікамі, недаацэнка імі рызык, нездавальняючы стан праезнай часткі і недастатковая бачнасць дарогі, проціпраўныя дзеянні асобных удзельнікаў дарожнага руху - кіраванне транспартам у стане ап'янення, без правоў і іншыя.

У дакуменце звернута ўвага на тое, што пагрозы БДД застаюцца адной з вострых сацыяльна-эканамічных праблем, якая патрабуе актывізацыі намаганняў дзяржавы і грамадства.

Мэтавымі паказчыкамі Канцэпцыі з'яўляюцца зніжэнне колькасці загінулых у ДТЗ да ўзроўню не больш як 450 у год да 2025 года, не больш за 400 у год - да 2030-га, аднаўленне тэндэнцыі, якая мела месца ў 2011-2016 гадах, па зніжэнні паказчыкаў аварыйнасці (скарачэнне колькасці ДТЗ з загінулымі не менш як на 15 працэнтаў у год), а таксама зніжэнне іншых відаў страт у дарожным руху (эканамічных, экалагічных, сацыяльных) у параўнанні з 2022 годам не менш як на 15 працэнтаў у 2025 годзе і не менш як на 25 працэнтаў у 2030 годзе. 

Дасягненне мэт павінна ацэньвацца штогод.

У дакуменце акрэслены асноўныя напрамкі павышэння БДР у Беларусі. Вызначаны і меры дзяржаўнай палітыкі ў галіне дарожнага руху і забеспячэння яго бяспекі і іншыя аспекты.

Пастанова ўступае ў сілу пасля яе афіцыйнага апублікавання.-0-
 
Усе навіны

Карысныя спасылкі